Styrelsen for Patientsikkerhed lukker ned for besøgende på sygehuset

Styrelsen for Patientsikkerhed har pålagt landets sygehuse at lukke ned for besøgende. Det betyder bl.a., at man som pårørende ikke længere har lov til at besøge sine indlagte familiemedlemmer eller venner på sygehuset.

Det sker for at mindske risikoen for Corona-smitte af patienter og medarbejdere på landets sygehuse.

Der er ganske få undtagelser for ovenstående. Det gælder, hvis du er nær pårørende til:

En kritisk syg patient
En døende patient
Et barn
Eller, hvis du er:

Ledsager til en fødsel

Læs Region Syddanmarks pressemeddelelse om nedlukningen for besøgende her

11.06.2020: Opdateringer på vej

I en nylig udmelding fra Sundheds- og Ældreministeriet varsles det, at der gradvist åbnes op for pårørende på blandt andet sygehuse. Det varsles, at Sundhedsstyrelsen vil konkretisere de nye retningslinjer torsdag d. 11. juni. Vi skal nok opdatere udmeldinger og skilte, så snart vi modtager information fra Sundhedsstyrelsen.