Fælles tiltrædelsesforelæsning for vores nye professorer i klinisk mikrobiologi

Sæt kryds i kalenderen mandag den 13. september, hvor klinisk professor John Coia og adjungeret professor Matthew Holden holder fælles tiltrædelsesseminar under titlen ’From Petri Plates to Primers and Phylogenies’.

Det seneste år er der etableret en ny forskningsgruppe i klinisk mikrobiologi på IRS-Sydvestjysk Sygehus. I spidsen af forskningsgruppen står overlæge John Coia, der den 1. september blev klinisk professor i klinisk mikrobiologi.

Siden er blandt andet professor Matthew Holden blevet tilknyttet forskningsgruppen som adjungeret professor, og sammen forsker de for at bidrage til bedre diagnostik, som i sidste ende skal give patienterne mulighed for en mere målrettet behandling.

I anledning af udnævnelserne holder de to professorer nu et fælles tiltrædelsesseminar under titlen ’From Petri Plates to Primers and Phylogenies’.

Praktiske oplysninger

• Tiltrædelsesseminaret finder sted mandag den 13. september kl. 14-15.35 i Auditoriet på Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg.