1-2 faste pårørende er nu velkomne på Sydvestjysk Sygehus

Patienter kan igen få besøg eller have ledsagere med sig på sygehuset.

Patienter må nu:

Få besøg af 1-2 faste pårørende i forbindelse med indlæggelse.

Have 1-2 faste ledsagere med til konsultationer, besøg i ambulatorier og lignende.
At være ’fast’ pårørende eller ledsager betyder, at det skal være de samme personer, der kommer hver gang.

For øvrige pårørende åbnes der, hvor det er muligt, for at man kan besøge indlagte patienter, hvis det kan foregå udendørs på sygehusets område.

Vi opfordrer fortsat til, at man minimerer sine besøg på sygehusene, og overvejer, om et videoopkald eller en telefonsamtale kan erstatte besøget.

Hvis du har symptomer på coronavirus eller har været i kontakt med en smittet, må du IKKE gå ind på sygehuset. Kontakt i stedet egen læge.

Se opfordringerne fra Sundhedsstyrelsen nedenfor og kontakt afdelingen, hvis du har spørgsmål.