Hjertet på Rette Sted vinder frivillighedspris

Hjertet på Rette Sted har vundet 10.000 kr. for deres frivillige indsats på Børne- og Ungeafdelingen på SVS.

Der var spænding og sommerfugle i maven for elefanten Ellie og hendes forening, Hjertet på Rette Sted, da Region Syddanmark uddelte frivillighedsprisen 2019.

Fem frivillige foreninger fra Region Syddanmark var nomineret og inviteret til prisoverrækkelsen, og der var stor glæde og jubel, da Hjertet på Rette Sted vandt en af priserne på 10.000 kr. for deres frivillige indsat på Børne- og Ungeafdelingen på Sydvestjysk Sygehus.

- Det er en kæmpe anerkendelse for vores arbejde på sygehuset. Jeg har selv oplevet, hvor stor en forskel det kan gøre for små og store at møde elefanten Ellie. Men at få så stor en faglig anerkendelse for vores foreningsarbejde betyder virkelig meget, siger formand for Hjertet på Rette Sted, Lene Memborg.
På Sydvestjysk Sygehus er man meget glade for det fine resultat:

- De frivillige foreninger på vores sygehus gør hver dag en kæmpe forskel for patienter og deres pårørende. Hjertet på Rette Sted er en forening, som arbejder målrettet med at gøre et ophold på Sydvestjysk Sygehus sjovere og nemmere for de mange børn og unge, der besøger Børne- og Ungeafdelingen.

Vi er rigtig glade for – og stolte af - deres indsats, og vi håber at se endnu mere fra dem fremover, fortæller sygeplejefaglig direktør, Susanne Lauth.

Lang ønskeliste

De 10.000 kroner falder på et tørt sted for Hjertet på Rette Sted, som planlægger at bruge pengene til at give endnu flere oplevelser til patienter og pårørende på Børne- og Ungeafdelingen i fremtiden.

- Med præmiepengene har vi mulighed for at gøre endnu mere for børn og unge på sygehuset i Esbjerg. Vi fortsætter selvfølgelig med at gøre det, vi er bedst til - nemlig at give smil, hygge og oplevelser til alle på afdelingen.

Vi arbejder blandt andet på at få skilte med forskellige dyr på hver stue og nyt legetøj til børnene på afdelingen, fortæller Lene Memborg.