Første flytning til ny bygning gået godt

Mere plads - også til privatliv, pårørende og nattero. Sådan vil mange patienter opleve en indlæggelse i enestuerne i den helt nye sengebygning

Tirsdag flyttede første afsnits patienter og medarbejdere ind i de nye rammer på Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg – det er helt nye, lyse enestuer og gode fællesarealer.

Helge var første patient ud af godt 20, som i løbet af en halv time alle flyttede fra de gamle rammer til nye. Det blev markeret med et klip i et rødt bånd.

Første indflytning er en milepæl, som både patienter, pårørende og medarbejdere har glædet sig til, og frem til marts vil fire yderligere afsnit samt blodprøvetagningen rykke ind i den nye bygning, der har egen indgang i Haraldsgade 12.

Frem til marts vil der stadig være håndværkere i gang med at finpudse forhal og bygningens øvrige etager, men tredjesalen er altså nu helt klar og i brug.

Du kan se flere fotos fra flyttedagen på Facebook-opslaget fra dagen.

Eller levende billeder i indslaget i TV SYDs nyheder.