40 års tro tjeneste for patienterne

Patienten først. Sådan har det været de sidste 40 år for Anne Mette Vang, Signe-Marie Dahl Nielsen, Liselotte Olesen, Kirsten Hansen og Bodil Enevoldsen. Tirsdag modtog de Dronningens fortjenstmedalje for de mange års tro tjeneste på SVS.

- I er indstillet af jeres afdelinger, fordi I har ydet en trofast og loyal gerning for patienter, kollegaer og ledelsen her på Sydvestjysk Sygehus.

Sådan lød det tirsdag eftermiddag, da lægelig direktør, Anna-Marie Bloch Münster holdt tale for 40-års jubilarerne på Sydvestjysk Sygehus. Med sig havde hun Dronningens fortjenstmedalje i sølv, der hver skulle sættes på brystet af de fem stolte jubilarer fra hhv. Medicinsk afdeling, FAM og KDA.

Fortjenstmedaljen tildeles for mindst 40 års uafbrudt tjeneste i det samme tjenesteområde. Der uddeles omkring 1000 sølvmedaljer årligt, og denne tirsdag eftermiddag blev fem medaljer givet til lægesekretær - Anna Mette Vang, sygeplejerske - Signe-Marie Dahl Nielsen, bioanalytiker - Liselotte Olesen, laborant og bioanalytiker - Kirsten Hansen og sygeplejerske – Bodil Enevoldsen.

De fem jubilarer var mødt op med godt humør og blev fejret med manér.

- I har været med til kontinuerlig at sikre implementering af ny diagnostik og prøvetagningsprocedurer, elektronisk patientjournaler, nye behandlinger og modtageformer – kort sagt har I været med til at sikre de nødvendige forandringer i sundhedsvæsenet til patienternes bedste. Denne dag og denne medalje er det tydelige bevis på dette, sagde Anna-Marie Bloch Münster i talen til de fem jubilarer, inden medaljerne blev overrakt.

Som afslutning på dagen blev der ønsket tillykke og 40-års jubilarerne blev takket for deres store indsats i årenes løb.

SVS har årligt mange jubilarer, der alle har gjort en stor indsats for patienterne og sygehuset.