Vardes nære tilbud om Blodprøver og EKG flytter

Borgere, der skal have taget blodprøve eller hjerterytmeundersøgelse (EKG) har flere steder at vælge imellem. Det lokale tilbud i Varde fortsætter, og flytter nu til Søndertoften 22

Bioanalytikere fra Sydvestjysk Sygehus tager imod borgere to dage om ugen i Varde. De er dermed med til at gøre det så nemt som muligt at få udtaget blodprøver til analyse samt EKG helt lokalt – når man blot har en henvisning og har bestilt sin tid.

Adressen ændres, når tilbuddet pakker sammen efter torsdag d. 11. november for at åbne igen i Sundhedscenteret på Søndertoften 22, tirsdag den 16. november.

Søndertoften 22
Medarbejdere og udstyr vil være velkendt, og tilbuddet kommer på den nye adresse til at bo dør om dør med andre sundhedsfaglige tilbud.

’De nære sundhedstilbud bliver ved med at være i fokus. Muligheden for at blodprøver kan tages lokalt er eksempel på løsninger, hvor vi kan gøre det nemt og bekvemt for borgerne at få hjælp. Kan vi så oven i købet også være med til at bidrage til at understøtte et stærkt og dynamisk fagligt miljø om flere lokale tilbud, så er det kun godt, siger lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus, Anna-Marie Bloch Münster.

’Vores team på 10 personer er klar, og lokalerne er også færdige til at vi kan flytte ind’, fortæller afdelingsbioanalytiker Sükran Karacelik fra Klinisk Diagnostisk Afdeling på Sydvestjysk Sygehus. ’Nogle af vores patienter kommer hos os med faste mellemrum, og en del af dem har derfor hørt om flytningen allerede’, fortæller hun.

Borgere skal selv booke tid i regionens bookingløsning, og systemet er opdateret i forhold til adresser og tider – så borgere risikerer ikke at booke en tid på en ikke længere aktuel adresse.

Sydvestjysk Sygehus tilbyder blodprøvetagning og EKG tre forskellige steder: I Esbjerg, Varde og Grindsted. Det blev i alt til knap 93.000 kontakter om blodprøver, EKG mv. i 2020, hvoraf over 4600 fandt sted i Varde