Skadeklinikken på sygehuset i Grindsted flytter i nye lokaler

Som del af en overordnet modernisering af sygehuset finder man fremover Skadeklinikken på 1. sal over hovedindgangen.

Der sker store ting med placering af funktioner, men også indretning og udtryk på sygehuset i Grindsted i forbindelse med en større ombygning for i alt 33 millioner kroner. Ser man fotos indefra, kan man næsten formode, at der er tale om en helt ny-opført sygehus.

Flere funktioner som fx det renoverede Daghospital er allerede i sving i nye lokaler, og et nyt skridt tages onsdag den 8. juni, hvor Skadeklinikken flytter fra en placering ved indgang 2 (Solvej 19) til en placering tæt ved hovedindgangen (Engparken 1).

Skadeklinikken bemandes af erfarne og særligt uddannede behandlersygeplejersker, der om nødvendigt kan støtte sig til læger fra Grindsted og Esbjerg. Skadeklinikkens sygeplejersker kan behandle typiske skader fra hverdagens sport og leg samt mindre skader fra arbejde eller gør-det-selv-projekter. Det kan eksempelvis være:

• forstuvninger eller ukomplicerede brud på arme eller ben
  • behandling og syning af mindre sår
  • behandling af mindre brandsår og ætsninger
  • behandling af svejseøjne og øjenskylning i forbindelse med uheld med kemikalier
  • fjernelse af ”noget” i øjet.

Som i forhold til regionens øvrige akutte akutmodtagelser og skadeklinikker, skal du som borger ringe til regionens Læge- og Skadevagt på nummeret 70 11 07 07, inden du møder op på Skadestuen eller Skadeklinikken.

Kort om klinikken: 3600 kontakter og høj tilfredshed

Klinikken er åben fra kl. 8 til kl. 22 og behandlede i gennemsnit 10 personer om dagen i 2021. De hyppigste grunde var forstuvninger eller sår.

Den landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser gør det muligt at sammenligne tilfredsheden på tværs af skadeklinikker. Her ligger Skadeklinikken i Grindsted faktisk i top tre på landsplan. Patienterne svarer i særlig høj grad at de er blevet mødt venligt og imødekommende, har fået svar på spørgsmål og er blevet trygge. Alt dette håber Sydvestjysk Sygehus at kunne bygge videre på, samtidig med at den nye placering måske også kan forbedre et af de steder, hvor tilfredsheden før har været mindre: nemlig skiltning.