Esbjerg slår dørene op for det første hold medicinstuderende

Torsdag 1. september tager den nye kandidatuddannelse i medicin i Esbjerg imod det første hold lægestuderende. Mange års grundige forberedelser går forud for uddannelsen, der skal være med til at sikre lægedækningen i det sydvestjyske.

30 medicinstuderende tæller spændte ned til studiestart på den regionale kandidatuddannelse i medicin i Esbjerg torsdag 1. september. De udgør det første hold studerende på den nye uddannelse, og åbningen af uddannelsen markeres på dagen med et officielt åbnings-arrangement på Syddansk Universitetshospital – Esbjerg Sygehus.

Alle samarbejdspartnerne omkring den nye lægeuddannelse – Syddansk Universitet (SDU), Region Syddanmark, Syddansk Universitetshospital – Esbjerg Sygehus, Sygehus Lillebælt, Sygehus Sønderjylland, Psykiatrien i Region Syddanmark og almen praksis – har længe set frem til den store dag.

Åbningen markeres med et officielt åbnings-arrangement på Syddansk Universitetshospital – Esbjerg Sygehus, hvor blandt andre uddannelses- og forskningsminister Jesper Petersen vil klippe den røde snor til uddannelsens nye undervisningslokaler.

Læs mere i pressemeddelelsen på regionens hjemmeside.