Husk at blive testet inden din aftale på sygehuset - selvom du er vaccineret

Du kan være asymptomatisk smittebærer, selvom du er vaccineret for COVID-19.

På Sydvestjysk Sygehus kan du blive bedt om at få foretaget en PCR-test i forbindelse med din undersøgelse eller behandling på vores afdelinger, selvom du er vaccineret. Det er ikke alle behandlinger, som kræver test.
Vi beder dig blive testet, fordi du kan være asymptomatisk smittebærer, selvom du er vaccineret.

Det vil fremgå af din indkaldelse, om du skal fremvise en negativ PCR-test ved dit besøg på vores sygehus.
Reglerne for den negative PCR-test er, at den skal være maksimalt 48 timer gammel. Derfor beder vi dig om, at du hurtigt får booket en tid til PCR-test. Book på: www.coronaprover.dk.

Angående test forud for indlæggelse og behandling, fremgår det fra SST fra d. 13. april 2021, at du bliver anbefalet at blive testet, selvom du er vaccineret.