Sydvestjysk Sygehus begynder nu at udsætte ikke-akutte tider

Som følge af COVID-19-udbruddet i Danmark gør også Sydvestjysk Sygehus nu klar til at udskyde ikke-akutte patienters tider. Sygehuset opfordrer alle til at holde øje med deres e-Bokse og huske på: Hører du ikke fra os, skal du møde til din aftale!

Sydvestjysk Sygehus har fået til opgave at foretage en kontrolleret nedlukning af ikke-akutte opgaver. Det betyder, at en del af de patienter, der i nærmeste fremtid har tid til operation, til kontrol eller ambulant behandling på Sydvestjysk Sygehus allerede fra i dag vil kunne opleve at få deres tid udsat til et senere tidspunkt.

Det sker for at mindske spredningen af COVID-19 virussen, men også for at frigøre medarbejderressourcer, så sygehuset er bedst mulig i stand til at modtage virussmittede patienter og give dem den nødvendige pleje og behandling.

På Sydvestjysk Sygehus er arbejdet med at gennemgå patientlister og mulighed for aflysninger i gang.

- Patienterne på vores behandlingslister vil blive individuelt, fagligt vurderet og kontaktet direkte af den afdeling, de har en aftale med, hvis vi ser os nødsaget til at ændre deres tid. I første omgang kigger vi på listerne over de kommende 14 dage, men vi forventer yderligere aflysninger udover det, siger Anna-Marie Bloch Münster, lægelig direktør på Sydvestjysk Sygehus, der kraftigt opfordrer patienterne til at holde godt øje med e-boksen i den kommende tid.

Som akutsygehus følger Sydvestjysk Sygehus naturligvis nøje de nationale retningslinjer, som Sundhedsstyrelsen har udstukket. Det betyder, at alle akutte behandlinger og behandling af alvorlige sygdomme som fx kræft gennemføres som hidtil ligesom aftaler, der efter individuel, lægefaglig vurdering ikke kan vente, vil blive gennemført.

Sydvestjysk Sygehus vil løbende tilpasse sig den aktuelle situation og har ét vigtigt budskab til alle: Hører du ikke fra os, skal du møde til din aftale!