SVS takker medarbejdere med gallafest

Her i 2019 kan Sydvestjysk Sygehus fejre 110 års jubilæum. Det sker samme år, som den nye, topmoderne sengebygning tages i brug. Med indflytningen sættes punktum for flere år, hvor sygehusets medarbejdere ofte har måttet navigere i den uro, som en stor om- og tilbygning giver. Som tak for indsatsen – og for at fejre sygehusets 110 år – er alle medarbejdere inviteret til gallafest.

- 2019 er et ganske særligt år.

Sådan lyder indledningen på den invitation, som alle medarbejdere på Sydvestjysk Sygehus (SVS) har modtaget fra sygehusets direktion. Direktørerne inviterer til gallafest med middag og dans for netop at markere, at 2019 på flere måder har været et historisk år for sygehuset.

SVS’ status som akutsygehus er blevet cementeret med placeringen af en helikopterplatform på taget og senere på efteråret starter indflytningen i den nye sengebygning. Det er også i 2019, at sygehuset i Esbjerg kan fejre 110 års jubilæum og så er det også i år, at medarbejderne fortjener en ekstra tak for indsatsen.

- Som sygehus stræber vi altid efter at sætte patienten først. Den ambitiøse målsætning når vi kun, fordi vores dygtige medarbejdere hver dag yder en fantastisk indsats i forhold til vores patienter. Alene det fortjener de en kæmpe tak for. Når man så lægger til, at sygehusets hverdag gennem flere år har været kraftigt påvirket af omfattende om- og tilbygninger, som vores medarbejdere har navigeret i samtidig med, at de har passet godt

på patienterne, så fortjener de virkelig en ordentlig tak, siger administrerende sygehusdirektør, Per Busk.

Festinvitation er årets julegave
Med invitationen falder julen tidligt i år for sygehusets godt 2.700 medarbejdere.  Invitationen til fest er nemlig årets julegave til alle medarbejdere.

Som sygehus har SVS patienter alle døgnets timer året rundt. Dem skal der passes på, så medarbejdere i vagt har naturligvis ikke mulighed for at deltage i gallafesten. Dem hygges der til gengæld lidt ekstra om med bl.a. god mad fra sygehusets kantine på festaftenen.

Gallafesten holdes på Blue Water Arena i Esbjerg.