Nu skal du bestille tid til blodprøvetagning i forvejen

Fra den 18. marts 2019 skal patienterne på Sydvestjysk Sygehus bestille tid i forvejen, når de skal til blodprøvetagning eller EKG i Esbjerg, Varde og Grindsted.

Skal du have taget en blodprøve eller et hjertediagram (EKG), kan du få det på dit nærmeste sygehus eller sundhedscenter.

På Sydvestjysk Sygehus har patienterne indtil nu kunnet møde op til blodprøvetagning i åbningstiden, trække et nummer og komme til, når det blev deres tur, men i fremtiden skal alle bestille en tid i forvejen.

- Vi beder vores patienter bestille tid i forvejen, fordi vi ønsker at give dem så lidt ventetid som muligt, ligesom det skal gøre det lettere at planlægge de ambulante forløb, så vores patienter kan nå alle deres aftaler – både til blodprøvetagning og i ambulatoriet efterfølgende.

- På den måde understøtter vi det gode, det nære og det sammenhængende patientforløb der giver vores patienter behandling samme dag under samme tag. Vi håber, vores patienter tager godt imod ændringen, siger lægelig direktør, Anna-Marie Bloch Münster.

Sydvestjysk Sygehus lancerede i oktober 2017, at patienterne elektronisk kunne bestille en tid forud for deres besøg.

Tidsbestillingen har været en stor succes, og afdelingerne har allerede mange besøgende, der bestiller deres tid i forvejen. De besøgende, der bestiller tid i forvejen har kort eller ingen ventetid. Det giver ekstra tid til at behandle flere og mindre spildtid for patienterne.

Besøg svs.dk/bestiltid og bestil din næste blodprøve,

eller gå direkte til www.booking.rsyd.dk

Hvis du er fritaget for Nem-ID eller skal bestille en tid til et barn under 15 år, kan du kontakte afdelingen på telefon 79185946 alle hverdage i tidsrummet 13.00 til 14.00.