Isbjørne flytter ind på sygehuset

Thea og Theo tog deres venner med til SVS. Deres mission er klar - at bringe trøst, glæde og gode oplevelser til de mindste på sygehuset.

Den lille patientlabel om den hvide isbjørnepote siger ”Thea”.

Thea er ankommet med sin ven, Theo, til Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg.

Med sig har de to isbjørnevenner 385 andre hvide polar krammebamser, som alle venter på at give et ekstra kram til de mindste patienter på sygehuset.

Krammebamserne spiller en stor rolle i behandlingsforløbet hos mange børn. De forbereder børnene på den kommende behandling, give tryghed og fjerner fokus fra behandlingen, så den bliver lettere at komme igennem, og de støtter børnene igennem deres ophold på sygehuset.

Thea og The er doneret fra Trygfonden, som i disse dage deler hele 46.000 krammebamser ud på landets sygehuse.

Trygfonden har siden 2007 uddelt mere end 750.000 krammebamser til Denmarks Sygehuse. Og mange forældre fortæller, at bamsen giver en bedre oplevelse af behandlingen, og gør det lettere for børnene at sætte ord på deres oplevelse.

Thea og Theo kan også hjælpe de mindste med at komme sig ovenpå behandlingen, når de er kommet hjem, og for mange børn bliver den lille isbjørn en ven for livet.